هنر بازیگری
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

تئاتر و بازيگري در خون حمید رضا شجری است

 

یاداشت  فرشيد تمري،کارگردان "اتلو به روایت بخشی"

حميدرضا از بازيگران گروه نمايش «لال» است. اوايل تشکيل گروه که او با پدرش به محل تمرين نمايش «اتللو به روايت بخشي» آمد، سرم خيلي شلوغ بود؛ بايد از بيش از 100نفر تست مي گرفتم. اولش قضيه را خيلي جدي نگرفتم اما وقتي با عشق و علاقه حميدرضا مجاب به گرفتن تستي جدي از او شدم، متوجه شدم که زمينه خوبي در او براي بازيگري وجود دارد و به شدت باهوش است. از او اجراي نقشي خواستم که آنقدر باقدرت عمل کرد که مسيري متفاوت به متن نمايشم دادم. بااين حال اضطراب داشتم که مقابل تماشاگر چه اتفاقي مي افتد! دراين ميان ارائه نمايشي ديگر برايم پيش آمد و ديدم بهترين شرايط براي مواجهه حميدرضا با تماشاگر است. نقشي احساسي برايش نوشتم که جلو 5هزار تماشاگر آن را چنان خوب اجرا کرد که همه غافلگير شدند! برايش تمرينات ويژه گذاشتم که خوشبختانه اين تمرين ها مفيد بود و در «اتللو به روايت بخشي» بازي خوبي ارائه داد. بعد چند پيشنهاد بازي به او شد که من اجازه ندادم آن ها را بپذيرد زيرا مي خواستم با تمرين با او يک بازيگر خوب و ششدانگ براي تئاتر و تلويزيون و سينما بسازم. حميدرضا با تمرکز و هوشي سرشار شخصيت هاي نمايش را براي خودش آناليز و تحليل مي کند.


http://photo.shahrara.com/up/gallery/fcdd306972688a.jpg

با اين حال او نبايد همه چيز را تمام شده بداند؛ اينکه از تعريف ها و تمجيدها مغرور شود، مانع از پيشرفتش خواهد شد. به او که نگاه مي کنم، افتخار مي کنم که بعد از سه دهه فعاليت و باوجود خستگي اين سال ها، با چنين بازيگري روبه رو هستم. اين بچه عاشق تئاتر و بازيگري در خونش است! او به خاطر بيماري قرص مصرف مي کند؛ مادرش مي گفت از زماني که درگير تئاتر شده، مصرف آن قرص به نصف رسيده؛ اين معجزه صحنه و تئاتر است که مي گويند انساني ترين هنر تاريخ بشريت است؛ چون با روح انسان سروکار دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.