هنر بازیگری
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:سنگ بست, توسط محمدجواد |

کارگردان نمایش ”سنگ بست”:

 

”سنگ بست” با مضمونی اجتماعی روایتگر تلاش های یک زن است

 

 

 

 

کارگردان نمایش "سنگ بست" با اشاره به اینکه این نمایش دارای یک  مضمون اجتماعی است، گفت: "سنگ بست" روایتگر تلاش های یک زن در دهه 40  برای حفظ خود و زندگی اش است.

محمدمهدی خاتمی در گفت و گو با سایت ایران تئاتر، با بیان اینکه در پرداخت نمایشنامه هایش توجه خاصی به مضامین اجتماعی دارد، اظهار کرد: دغدغه اصلی ام موضوعات اجتماعی است. بیان این مباحث در ایجاد رابطه با مخاطبان بسیار تاثیرگذار است و تماشاگران به خوبی این مسائل را، که برگرفته از محیط و زندگی شان است، درک می کنند.
وی با اشاره به اینکه فضای رئالیستی بر ساختار اثر حاکم است، اذعان کرد: موقعیت های زمانی و مکانی بسیاری در نمایش وجود دارد که منجر به شکل گیری تابلوهای متعددی می شود. تلاش کردیم با لکه های نور فضاسازی کنیم و تغییرات را نشان دهیم.
خاتمی استقبال مخاطبان از نمایش را قابل توجه دانست و تصریح کرد: "سنگ بست" در بلک باکس مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می شود. امکان اجرای این اثر در تالار اصلی، که دارای تجهیزات بیشتری است، نیز وجود داشت، اما بلک باکس را به دلیل آنکه بتوانیم ارتباط نزدیک تری با مخاطبان داشته باشیم، انتخاب کردم. طی روزهای اجرای نمایش، شاهد استقبال خوب تماشاگران بودیم. تئاتر مشهد بسیار باسابقه است و افراد سرشناسی در این جامعه هنری رشد یافته اند.
وی با اظهار خرسندی از اجرای این نمایش در شهر مشهد تصریح کرد: به دلیل سکونت در تهران و فعالیت در این استان، از تئاتر مشهد فاصله گرفته بودم. بسیار خوشحالم که امکان اجرای این اثر را به همراه گروه "خرداد"، که یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین گروه های نمایشی در این استان است، به دست آوردم.
وی در پایان یادآور شد: 5 بهمن ماه نمایش "سنگ بست"  را در فرهنگسرای ارسباران تهران با یک ترکیب جدید به صحنه خواهم برد.
گفتنی است، "سنگ بست"  از 5 تا 17 آبان ماه در تالار بهار مجموعه تئاترشهر مشهد از ساعت 17 تا 19 روی صحنه است. عوامل اجرایی این نمایش عبارت اند از: سروش طاهری، راضیه ایرانی، غلام رضا  عارف نژاد، احمد طاهون چی، کریم جشنی، الهه پژوهی و کیانوش جشنی بازیگر، علیرضا سوزن چی مدیر صحنه، راضیه ایرانی دستیار کارگردان، رضا حسن زاده طراح صحنه، امیرحسین خاتمی مدیر صحنه، مهدی حسنی آهنگساز، محمود کریمی طراح نور، فرهاد صلابتی منشی صحنه، سوده نامی طراح لباس، مهرداد خامسی عکاس، محسن جعفری طراح پوستر و بروشور و بهاره شاهزاده روابط عمومی.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.