نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 تير 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

بیوگرافی الناز شاکردوست

 

الناز شاكردوست در سال 1363 در يكي از محله هاي تهران چشم به دنيا گشود..در دوران دبستان عاشق بازيگري شد.دانشجوي تئاتراز دانشكده هنرو معماري دانشگاه تهران است. كلا انساني عجيبي است.. عاشق فوتبال است شبيه بازيگري ! مادر خود را بسيار دوست دارد. و عجيب ترين نكته در زندگي او دوست صميمي اوست.

مدرک تحصیلی: دانشجوي تئاتر از دانشكده هنر و معماري دانشگاه آزاد تهران
با بازی در فیلم « گل یخ » ساخته کیومرث پوراحمد به سینما آمد و ظرف کمتر از یک سال در پنج فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. تفاوت بازی او در دو فیلم « گل یخ » و « مجردها » نشان از توانایی های او دارد.
شاکردوست در « بی وفا » اولین ساخته منتقد قدیمی سینما - اصغر نعیمی - بهترین بازی کارنامه سینمایی اش را به نمایش گذاشت. 

 

بیوگرافی الناز شاکردوست

 

بله دوست صميمي او گوهر خير انديش است كه حداقل 30 سال از او بزرگتر است.به طور اتفاقي وارد سينما شد.به گفته كيومرث پوراحمد وقتي دنبال يك بازيگر حدودا 20 ساله ميگشته كه الناز رو ديده و از بازي وي كه در ان موقع در تئاتر بازي مي كرده خوشش امده و او را در فيلم گل يخ به عنوان بازيگر نقش اول بازي داده است. بازي هاي مختلف و نقش هاي مختلف كه از او ديديم او را يك بازيگر باهوش و با استعداد معرفي كرده است. بازي هاي متفاوت نظير يك دختر پولدار در عروس فراري ... يك دختر شل و ول در مجردها(واقعا فوق العاده بود).. يك دختر نسل سومي در چه كسي امير را كشت (بازي او در اين فيلم عالي بود..بسيار بهتر از نيكي كريمي . مهناز افشار و...)و بازي بسيار زيباي او در فيلم بي وفا(به عنوان يك دختر پايين خيابوني كه عمرا هيچ بازيگري نمي تونست اين نقش را به اين خوبي بازي كن).در اين سه سال و تا سن 22 سالگي بازي در 11 فيلم يك امار فوق العاده براي يك بازيگر است.منتقدين بسياري از همان اول از بازي او تعريف كرده اند.

حتي هنرمنداني مانند مرحوم منوچهر نوذري از بازي وي تعريف كرده اند.همچنين مهدي فخيم زاده كارگردان خوب كشورمان عنوان كرده است كه الناز شاكردوست به زودي بهترين بازيگر سينماي ايران خواهد شد

 

بیوگرافی الناز شاکردوست

 

مجموعه آثار:

- گل یخ (کیومرث پوراحمد - 1383)
- مجردها (اصغر هاشمی - 1383)
- عروس فراری (بهرام کاظمی - 1383)
- چند می گیری گریه کنی؟ (شاهد احمدلو - 1384)
- قتل آن لاین (مسعود آب پرور - 1384)
- چه کسی امیر را کشت؟ (مهدی کرم پور - 1384)
- بی وفا (اصغر نعیمی - 1385)
- قاعده بازی (احمدرضا معتمدی - 1385)
- کارناوال مرگ (رضا اعظمیان - 1385)
- خدا نزدیک است (علی وزیریان - 1385)

 

جشنواره ها و جوایز:
- کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از نهمین دوره جشن خانه سینما برای بازی در فیلم « مجردها » - 1384
- کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از دهمین دوره جشن خانه سینما برای بازی در فیلم « چه کسی امیر را کشت؟ »

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 تير 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

اکبر عبدی (زاده ۴ شهریور ۱۳۳۷) از بازیگران سینما و تلویزیون ایران می‌باشد. وی بیشتر در نقش‌های کمدی بازی می‌کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت وی، امکان گریم شدید و ساختن چهره‌های گوناگون، مانند نوجوانان و زنانرا به وی می‌دهد.

 

 

akbar abdi 1 زندگینامه هنری اکبر عبدی

جوایز

اکبر عبدی در سال ۱۳۷۸ برای بازی در فیلم مادر ساخته علی حاتمی برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

وی همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی امین جشنواره بین المللی فجر برای نقش آفرینی در فیلم خوابم می‌آد ساخته رضا عطاران می‌باشد.

akbar abdi 7 300x208 زندگینامه هنری اکبر عبدی

حاشیه ها

 

اکبر عبدی در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۰ ضمن انتقاد از روند برگزاری و داوری جشنواره اظهار کرد بایستی برای بازی در

 

فیلم ای ایران جایزه سیمرغ بلورین دریافت می کردم. عبدی همچنین در تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۳ به عنوان میهمان در برنامه

 

 

 

پارک ملت حضور یافت و گله هایی از دستمزد حاصل از بازی اش در فیلم سینمایی اخراجیها کرد.وی در این برنامه محمد رضا شریفی نیا را پول دوست خواند. {منابع:برنامه پارک ملت/در تاریخ، ۲۳/ اسفند/ ۱۳۹۰/سایت جوان امروز www.javanemrooz.com}

فیلم‌شناسی اکبر عبدی

فیلم‌های سینمایی

سال نام فیلم نام کارگردان نقش
۱۳۹۰ خوابم می‌آد (خرداد ۱۳۹۱ روی پرده رفت) رضا عطاران مادر خانواده
۱۳۹۰ بچگیتو فراموش نکن جلال فاطمی  
۱۳۹۰ تلفن همراه رئیس جمهور علی عطشانی  
۱۳۹۰ جابجا علی توکل نیا  
۱۳۸۹ اخراجی‌ها ۳ مسعود ده‌نمکی + نویسنده بایرام لودر
۱۳۸۹ مصادره ایرج قادری  
۱۳۸۸ شرط اول مسعود اطیابی  
۱۳۸۸ زمهریر علی روئین‌تن + نویسنده  
۱۳۸۸ افراطی‌ها جهانگیر جهانگیری  
۱۳۸۷ چشمک جهانگیر جهانگیری عزیز
۱۳۸۷ اخراجی‌ها ۲ مسعود ده‌نمکی + نویسنده بایرام لودر باقالی
۱۳۸۷ کیش و مات جمشید حیدری  
۱۳۸۷ در شب عروسی رضا قهرمانی  
۱۳۸۷ دلداده قدرت‌الله صلح میرزایی  
۱۳۸۷ نظام از راست محمدرضا ورزی
۱۳۸۶ کلاغ پر شهرام شاه‌حسینی  
۱۳۸۶ مظفرنامه محمدرضا ورزی مظفرالدین شاه
۱۳۸۵ اخراجی‌ها مسعود ده‌نمکی + نویسنده بایرام لودر باقالی چه هیکل باحالی
۱۳۸۵ قاعدهٔ بازی + نویسنده احمدرضا معتمدی نارگیل
۱۳۸۵ گوشواره وحید موسائیان  
۱۳۸۵ هدف اصلی قدرت‌الله صلح میرزایی  
۱۳۸۱ کفش‌های جیرجیرک‌دار شاپور قریب  
۱۳۸۰ تارزن و تارزان علی عبدالعلی‌زاده + نویسنده  
۱۳۸۰ نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ ابوالحسن داوودی یارولی (عموی باران)
۱۳۷۹ علی و دنی وحید نیکخواه آزاد سرکار استوار
۱۳۷۸ دارا و ندار فریدون حسن‌پور + نویسنده خسرو
۱۳۷۷ جنگجوی پیروز مجتبی راعی + نویسنده  
۱۳۷۷ چشم عقاب شفیع آقامحمدیان  
۱۳۷۶ بدلکاران مهدی صباغ‌زاده  
۱۳۷۶ پنجه در خاک ایرج قادری + نویسنده  
۱۳۷۵ شب روباه همایون اسعدیان + نویسنده  
۱۳۷۵ عشق گمشده شهرام اسدی + نویسنده  
۱۳۷۴ پاکباخته غلامحسین لطفی استوار خراسانی
۱۳۷۴ مرد آفتابی همایون اسعدیان اکبر
۱۳۷۴ یک داستان واقعی ابوالفضل جلیلی + نویسنده  
۱۳۷۳ آدم برفی داوود میرباقری + نویسنده عباس
۱۳۷۳ آرزوی بزرگ خسرو شجاعی + نویسنده  
۱۳۷۳ آقای شانس رحمان رضایی  
۱۳۷۳ تحفهٔ هندی محمدرضا زهتابی + نویسنده  
۱۳۷۳ رویای نیمه شب تابستان داریوش مؤدبیان + نویسنده  
۱۳۷۳ سفر بخیر داریوش مؤدبیان + نویسنده  
۱۳۷۲ روز فرشته بهروز افخمی + نویسنده دجین
۱۳۷۱ هنرپیشه محسن مخملباف + نویسنده اکبر عبدی
۱۳۷۰ دلشدگان علی حاتمی + نویسنده  
۱۳۷۰ سیرک بزرگ اکبر خواجویی + نویسنده  
۱۳۷۰ مدرسهٔ پیرمردها سیدعلی سجادی حسینی  
۱۳۷۰ ناصرالدین شاه آکتور سینما محسن مخملباف + نویسنده ‘ملیجک
۱۳۶۹ در آرزوی ازدواج اصغر هاشمی + نویسنده  
۱۳۶۹ سفر جادویی ابوالحسن داوودی + نویسنده دکتر رضا کمالی
۱۳۶۸ ای ایران ناصر تقوایی + نویسنده سرگرد مکوندی
۱۳۶۸ دزد عروسک‌ها محمدرضا هنرمند + نویسنده گنجو
۱۳۶۸ ریحانه علیرضا رئیسیان + نویسنده  
۱۳۶۸ مادر علی حاتمی + نویسنده  
۱۳۶۷ گراند سینما حسن هدایت + نویسنده  
۱۳۶۶ غریبه رحمان رضایی + نویسنده  
۱۳۶۵ اجاره نشین‌ها داریوش مهرجویی + نویسنده  
۱۳۶۵ مأموریت حسین زندباف + نویسنده آقا تقی
۱۳۶۴ مردی که موش شد احمد بخشی  
۱۳۶۳ جنجال بزرگ سیاوش شاکری محسن

دزد عروسک ها

akbar abdi 3 259x300 زندگینامه هنری اکبر عبدی

سریال‌های تلویزیونی

  • محلهٔ برو بیا (مجموعه، رضا ژیان)
  • محلهٔ بهداشت (مجموعه، رضا ژیان)
  • مثل‌آباد (مجموعه، رضا ژیان)
  • باز مدرسم دیر شد
  • امام علی (مجموعه، داود میرباقری، ۱۳۷۰)
  • راه سوم (مجموعه، قاسم جعفری، ۱۳۷۷)
  • به سوی افتخار (مجموعه، سیروس مقدم، ۱۳۷۷)
  • هتل پیاده رو
  • معصومیت از دست رفته (مجموعه تلویزیونی) (مجموعه، داوود میر باقری)
  • زیر آسمان شهر (سری سوم، مهران غفوریان، ۱۳۸۱)
  • در چشم باد (مجموعه، مسعود جعفری جوزانی، ۱۳۸۲-۱۳۸۸)
  • سالهای مشروطه (مجموعه، محمدرضا ورزی، ۱۳۸۸)
  • شوق پرواز (مجموعه تلویزیونی) (مجموعه، یدالله صمدی، ۱۳۹۰)
  • جنگ بازی (مجموعه، احمد کاوری، ۱۳۹۰)

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ شنبه 1 تير 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

● شرح حال
▪ متولد ۱۳۴۰ در تهران.
▪ دارای مدرک تحصیلی پنجم ادبی.
▪ شروع فعالیت از سال ۱۳۵۱ بافیلم کوتاه بوق...

..akairan

با بازی در مجموعه تلویزیونی سربداران، ایفای نقش مقابل دوربین را تجربه کرد و پس از آن بلافاصله به سینما راه یافت. او در دهه شصت پرکارترین بازیگر زن سینما بود.
نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم دو فیلم با یک بلیط
دیپلم افتخار بازیگر نقش اول زن در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم خواهران غریب.
● فیلم شناسی:
▪ آلما (اکبر صادقی، ۱۳۷۱)
▪ مریم و میتیل (فتحعلی اویسی، ۱۳۷۱)
▪ خوش خیال (مهران تاییدی، ۱۳۷۱)
▪ بدل (جهانگیر جهانگیری، ۱۳۷۲)
▪ مجازات (جهانگیر جهانگیری، ۱۳۷۳)
▪ روز دیدنی (فرزین مهدی پور، ۱۳۷۳)
▪ خواهران غریب (کیومرث پوراحمد، ۱۳۷۴)
▪ نابخشوده (ایرج قادری، ۷۵/۱۳۷۴)
▪ زیر چتر خورشید (مجموعه، بهمن زرین پور، ۱۳۷۵)
▪ زخمی (کامران قدکچیان، ۱۳۷۶)
▪ یاغی (جهانگیر جهانگیری، ۱۳۷۶)
▪ پنجه در خاک (ایرج قادری، ۱۳۷۶)
▪ بدل کاران (مهدی صباغزاده، ۱۳۷۶)
▪ طوطیا (ایرج قادری، ۱۳۷۷)
▪ شبیخون (جمشید آهنگرانی، ۱۳۷۷)
▪ مرد عوضی (محمدرضا هنرمند، ۷۷/۱۳۷۶)
▪ روزهای زندگی (مجموعه، سیروس مقدم، ۷۸/۱۳۷۷)
▪ کمین (مجموعه، مسعود کرامتی، ۱۳۸۰)
▪ خاکستری (مهرداد میرفلاح، ۱۳۷۹)
▪ کافه ستاره (سامان مقدم ، ۱۳۸۵)
▪ سربداران (مجموعه تلویزیونی، محمدعلی نجفی، ۱۳۶۳)
▪ گمشده (مهدی صباغزاده، ۱۳۶۴)
▪ حریم مهرورزی (ناصر غلامرضایی، ۱۳۶۵)
▪ دبیرستان (اکبر صادقی، ۱۳۶۵)
▪ تشکیلات (منوچهر مصیری، ۱۳۶۵)
▪ بگذار زندگی کنم (شاپور قریب، ۱۳۶۵)
▪ گل مریم (۱۳۶۶)
▪ مکافات (۱۳۶۶)
▪ طوبی (خسرو ملکان، ۱۳۶۷)
▪ سالهای خاکستر (مهدی صباغزاده، ۱۳۶۷)
▪ آخرین مهلت (۱۳۶۸)
▪ شنگول و منگول (۱۳۶۸)
▪ فانی (۱۳۶۸)
▪ دو فیلم با یک بلیط (داریوش فرهنگ، ۱۳۶۹)
▪ گرگهای گرسنه (سیروس مقدم، ۱۳۷۰)
▪ قرق (احمد هاشمی، ۱۳۷۰)
▪ شانس زندگی (شهریار پارسی پور، ۱۳۷۰)
▪ حمله خرچنگها (۱۳۷۱)
▪ شکوه بازگشت (۱۳۷۱)
▪ اتل متل توتوله (محمد جعفری، ۱۳۷۱)

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ شنبه 1 تير 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب  ,ابوالفضل پور عرب

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب
 ابوالفضل پور عرب متولد ۱۳۴۰ در تهران است وی  فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانش سرای هنر است.تا به حال ۳ بار ازدواج کرده و ۳ فرزند دارد ، آخرین همسر او آناهیتا نعمتی بوده که چند سالی است که از وی جدا شده ، فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرد و نخستین بار در نقش کوتاهی در فیلم زخمه ظاهر شد. ابوالفضل پور عرب همچنین در فیلم دزد و نویسنده به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته است. به خاطر بازی در فیلم عروس در جشنواره نهم فیلم فجر خوش درخشید و در جشنواره پیونگ یانگ (۱۳۷۳) جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت. او در سال ۱۳۷۵ و در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مردی شبیه باران جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد.
فیلم شناسی ابوالفضل پورعرب
 تئاتر
فعالیت در تآتر را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرد. بازی در نمایش‌های مختلف.
کارگردانی خسیس مولیر در تالار وحدت (تالار رودکی) (۱۳۸۲)
 فيلم هاي سینمايي ابوالفضل پورعرب
هر چند نخستین بار در نقش کوتاهی در فیلم زخمه ظاهر شد اما ورود او به سینما را باید از ۱۳۶۹ و بازی در فیلم عروس برشمرد.
عروس (بهروز افخمی، ۱۳۶۹)
قربانی (رسول صدرعاملی، ۱۳۷۰)
نرگس (رخشان بنی اعتماد، ۱۳۷۰)
آواز تهران (کامران قدکچیان، ۱۳۷۰)
رابطه پنهانی (جهانگیر جهانگیری، ۱۳۷۱)
مهاجران (مهدی صباغ زاده، ۱۳۷۱)
سوء ظن (کاظم معصومی، ۱۳۷۱)
دو روی سکه (محمد متوسلانی، ۱۳۷۱)
نیش (همایون اسعدیان، ۱۳۷۲)
چهره (سیروس الوند، ۱۳۷۳)
بهشت پنهان (کامران قدکچیان، ۱۳۷۳)
در کمال خونسردی (سیامک شایقی، ۱۳۷۳)
بی‌قرار (مجید قاری‌زاده، ۱۳۷۳)
مرضیه (اسفندیار شهیدی، ۱۳۷۳)
مردی شبیه باران (سعید سهیلی، ۱۳۷۵)
قاصدک (قاسم جعفری، ۱۳۷۵)
حماسه قهرمانان (جمشید حیدری،۱۳۷۶)
غریبانه (احمد امینی، ۱۳۷۶)
باد و شقایق (سیدضیاءالدین دری، ۱۳۷۷)
جوانی (مجید قاری‌زاده، ۱۳۷۷)
مردی از جنس بلور (سعید سهیلی، ۱۳۷۷)
عشق کافی نیست (مهدی صباغ زاده، ۱۳۷۷)
معصوم (داود توحیدپرست، ۱۳۷۷)
دستهای آلوده (سیروس الوند، ۱۳۷۸)
رقص شیطان (اسماعیل براری، ۱۳۷۸)
زندانی ۷۰۷ (حبیب الله بهمنی، ۱۳۷۸)
تو را دوست دارم (عبدالله باکیده، ۱۳۷۹)
همسر دلخواه من (افشین شرکت، ۱۳۷۹)
تیک (اسماعیل فلاح پور، ۱۳۸۰)
چند می‌گیری گریه کنی؟ (شاهد احمدلو، ۱۳۸۴)
فيلم هاي تلویزیوني ابوالفضل پورعرب
زیر زمین (مجموعه تلویزیونی، علیرضا افخمی، ۱۳۸۵)
تنهاترین سردار (مجموعه تلویزیونی، مهدی فخیم‌زاده، ۱۳۷۶)
سریال مسافر (مجموعه تلویزیونی، سیروس مقدم، ۷۹ – ۱۳۷۸)
عروس (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۸۲)
تا غروب (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۸۴)
 جوایز  ابوالفضل پورعرب
تجلیل در جشنواره نهم فیلم فجر به دلیل بازی در عروس
بهترین بازیگر مرد، فیلم عروس، جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ (۱۳۷۳)
بهترین بازیگر نقش اول مرد، مردی شبیه باران سعید سهیلی پانزدهمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۷۵)
مصاحبه با ابوالفضل پورعرب
حرف های او آن چنان به خودکارم شتاب داده بود که گوش ها و چشمانم آبشارهای باباامان را فراموش کرده بود اگر چه در سایه درختان پارک مصفای باباامان با اوگفت وگو می‌کنم ولی حرف هایش من را به مرکز ایران برده و خود را در تهران فرض می‌کنم. دل پردردی دارد! و کوله باری از گلایه! وقتی با سوز و گداز حرف می‌زند باور نمی‌کنی که این آقا همان هنرمند جوان دهه ۷۰ سینمای ایران است که نامش بر سر زبان ها بود، همان تازه داماد فیلم «عروس»، فرمانده فیلم های مردی از جنس بلور و مردی شبیه باران، عادل فیلم «نرگس» و…

ابوالفضل پورعرب را می‌گویم که طی سال ها فعالیت در سینما به نقش های مختلف جان بخشید و در ذهن ها ماندگار شد. او به علت بیماری بسیار ضعیف شده است اما «پورعرب» هم چنان برای ما «پورعرب» است؛ همان سوپراستار دهه ۷۰ با کوله باری از تجربه.

وقتی مشغول بازی در فیلم تلویزیونی «جاودانگی» در بجنورد بود با او تماس می‌گیرم تا به دیدارش بروم اما چون لوکیشن ضبط فیلم داخل زندان بود، اجازه ورودم به آن جا داده نشد، بنابراین قرار این دیدار را به پایان بازی اش موکول کردم. عصر روز پایانی بازی اش در باباامان بجنورد به همراه چند نفر از همکاران با او دیدار کردیم و زمینه این گفت و گو هم برایم فراهم شد. آن قدر مهربان و صمیمی‌بود که از هر بابی سخن گفتیم. گفت و گوی ما را با این بازیگر با تجربه سینما و تلویزیون در ادامه می‌خوانید.
در شروع این گفت و گو می‌خواهم از حال و هوای «ابوالفضل پورعرب» دهه ۷۰ که ستاره سینمای ایران بود بپرسم.
** حال عمومی‌ام بد نیست، اما هنوز ناخوش احوالم و اگر بازی در فیلم «جاودانگی» را پذیرفتم فقط به دلیل دوستی دیرینه ام با «محسن توکلی» کارگردان فیلم است. این نکته را هم بگویم که در مجموع فضای کلی هنر و سینما خوشایند نیست. در دیداری که وزیر ارشاد با صنوف مختلف داشت، مشکلات را مطرح کردیم. ضمن این که معتقدم انحلال خانه سینما یکی از بهترین کارهایی است که وزارت ارشاد انجام داد.
یعنی از انحلال خانه سینما رضایت دارید؟
** بله، به هر صورت فضای خوبی نداشت. هر کس که می‌خواست وارد سینما شود از کانال خیابان انتخاب می‌شد نه خانه سینما! انجمن بازیگران آن ها را انتخاب نمی‌کردند، اکنون ۵ سال است که عضو خانه سینمای سابق نیستم. در کل فضا و بازی در سینما سخت شده است.
چه طور شد در دهه ۷۰ که ورود به عرصه بازیگری مشکل بود و به راحتی نمی‌شد ستاره شد به ستاره سینمای ایران تبدیل شدید؟
** هیچ وقت فکر نمی‌کنم ستاره سینما شدم، چون سینما ستاره ای ندارد؛ در واقع سینما هیچ ارزشی ندارد که ستاره ای داشته باشد. جایی که به راحتی خیلی ها پول می‌دهند و در آن بازی می‌کنند یا آن شخصی که بدون گذراندن دوره بازیگری و تحصیل در این رشته بازی می‌کند. به بازیگرانی که در این رشته تحصیل کرده و تئاتر خوانده اند کار نمی‌دهند. بنابراین بازی در سینما عشق و انگیزه ای ندارد و خیلی خوشحالم که در آن کمتر حضور دارم.
پس خودتان چگونه وارد سینما شدید؟
** من در این رشته تحصیل کردم و در تئاتر بازی می‌کردم. روزی آقای «بهروز افخمی» به تئاتر شهر آمد و من را برای بازی در فیلم «عروس» انتخاب کرد. البته آن مقطع تصور می‌کرد من به هیچ عنوان سینما را نمی‌شناسم البته من برای بازی خودم سخن نمی‌گویم بلکه راجع به آدم هایی صحبت می‌کنم که خیلی به گردن این سینما حق دارند.
به طور مثال چه کسانی؟
** آدم هایی که سوخته اند و دیگر در سینما نیستند. خیلی ها زحمت کشیده اند و دیگر نیستند. من، «اکبر عبدی» و «خسرو شکیبایی» و امثال این دوستان سال ها نقش اصلی را در فیلم ها بازی کردیم. متأسفانه عده ای دیگر در سینما نیستند، داستان این است که عده ای در این رشته تحصیل کرده اند و اکنون دارند آواز می‌خوانند! نمی‌دانم یعنی چه. خیلی بد است که ما در این شرایط هستیم.
در دهه ۷۰ چهره ای محبوب و مشهور بودید. داشتم به این فکر می‌کردم که شاید برخی اتفاق ها در زندگی یک هنرمند باعث می‌شود که از مسیر اصلی اش دور شود، چون در برنامه «هفت» گفتید که درگذشت خواهرتان شوکی به شما وارد کرد و وقفه ای طولانی در فعالیت شما ایجاد کرد.
** من وقتی بازی در فیلم «قرمز» را نپذیرفتم به «فریدون جیرانی» برخورد و ۵ سال درباره ام مطلبی در هفته نامه خودش منتشر نکرد، اما کناره گیری ام ربطی به حاشیه ندارد. من مبتلا به سرطان ریه شدم. سال ها پیش که در فیلم «بهشت پنهان» در پاریس بازی می‌کردم ضربه ای به من خورد که ۲ روز در بیمارستان بستری بودم و بعد از پایان فیلم به تهران آمدم و بیماری ام را پیگیری نکردم تا این که در مجموعه «وضعیت سفید» حالم بد شد و ۱۱ روز در کما بودم و جراحی داشتم. این نکته را هم بگویم که سوپراستار نبودم که کناره گیری کنم.
قبول دارید که عده ای به عشق «ابوالفضل پورعرب» به سینما می‌رفتند و عکس شما روی جلد مجله ها و بیلبورد بر فروش گیشه تأثیر داشت؟
** من خودم را باور نداشتم، چون هیچ زمان خودم را درگیر این مسائل در زندگی ام نکردم و نخواستم مغرور شوم. وقتی انسانی تغییر می‌کند، علامت خطری است و باید خیلی از لحاظ آسیب های اجتماعی مراقب خود باشد. در هر حرفه ای این مشکلات وجود دارد، مهم این است که وقتی انسان کار می‌کند، رفتاری معقولانه و انسانی داشته باشد. من درگیر شهرت نبودم. چندین مرتبه در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ شدم، اما به من جایزه ندادند! و بعد از ۷ سال که نامزد بازیگری در جشنواره شدم به من جایزه دادند. معتقدم هنرمندان باید مراقب شخصیت خود باشند تا آسیب نبینند و این سینما چیزی ندارد که انسان بخواهد در آن کار کند.
به بیراهه می‌رویم!
چرا اکنون هر پیشنهادی که برای بازی به شما می‌شود می‌پذیرید؟
** رابطه دوستانه ای با «محسن توکلی» کارگردان فیلم «جاودانگی» داشتم و باعث شد در آن بازی کنم. کارگردان گفت می‌خواهم امضای تو پای فیلمم باشد هم چنین تولید یک فیلم سینمایی ۲ ماه طول می‌کشد و من به دلیل بیماری و ناتوانی ام نمی‌توانم کار کنم. البته کیفیت فیلم های سینمایی هم پایین آمده است، ما به واقع داریم به بیراهه می‌رویم.
از تشکیل سازمان سینمایی کشور راضی هستید؟
** بله، حداقل ما بدون واسطه با وزارت ارشاد ارتباط پیدا می‌کنیم. دوم این که باید به آن ها فرصت داد تا فعالیت خود را در سازمان آغاز کنند.
با بازی در فیلم «عروس» بهروز افخمی‌به شهرت رسیدید و در جشنواره فیلم فجر از بازی تان تجلیل شد. نظرتان درباره آن چیست؟
** فیلم نامه ای نوشته می‌شود و ما بازی می‌کنیم، وقتی فیلمی‌اکران می‌شود برخورد مردم برایم اهمیت دارد و با همه مسائل موجود چه خوب و چه بد برای نقش زحمت می‌کشم و نمی‌توانم بگویم که برای ارائه نقش انرژی نمی‌گذارم. همان گونه که اشاره کردم در تئاتر شهر مشغول بازی در نمایش «حاکم یک شبه» بودم که هم بازی هایم «مصطفی کاری»، «مجید مظفری» و «جهانگیر الماسی» بودند که به انتخاب «بهروز افخمی»، داماد فیلم «عروس» شدم.
بازی قابل تحسین تان در فیلم «مردی شبیه باران» سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر را برایتان به ارمغان آورد و این تنها سیمرغی بود که گرفتید. هنگام دریافت این جایزه چه احساسی داشتید؟
** هنوز هم سیمرغم را دارم. وقتی بعد از ۷ سال در جشنواره فیلم فجر به من جایزه دادند و پرسیدند چه احساسی داری گفتم خیلی وزنش سنگین بود! جوایز بسیاری گرفته ام. جایزه تأثیری در روند کاری ام نداشت. وقتی که کار می‌کنم نمی‌توانم کم بگذارم، مردم برایم اهمیت دارند.
دستمزدی که از بازیگری می‌گیرید راضی کننده است؟
** اکنون ۳ برابر آن دوران دستمزد دریافت می‌کنم. شعرهایم هم قرار است به زودی چاپ شود.
نسل جدید سوپراستارهای سینمای ایران را چگونه می‌بینید؟ آیا توان جذب تماشاچی به سینما را دارند و فروش گیشه را تضمین می‌کنند؟
** هر دوره ای جوان خودش را دارد. اکنون به طور مثال «محمد رضا گلزار» مطرح شده است و خیلی خوب هم بازی می‌کند و عده ای علاقه مند دارد. مسلما عده ای به خاطر عکس روی جلد او به سینما می‌روند. آن موقع که جوان بودم تصور نمی‌کردم که مردم به خاطر من به سینما می‌روند اما اکنون که ۵۰ ساله شده ام با زمینه فکری و مطالعاتی بیشتری کار می‌کنم.
اگر سخنی در پایان باقی مانده است بفرمایید.
** من فیلم نامه «طلاق» را نوشته ام که برگرداننده فیلم «عروس» است و اگر «بهروز افخمی» نسازد خودم فیلم را خواهم ساخت. با «نیکی کریمی» هم درباره این فیلم مذاکراتی کرده ام. هم چنین صحبت هایی با «ضیاء هاشمی» کرده ام و «نیکی کریمی» پیشنهاد داد که به طور مشترک سرمایه گذار فیلم باشیم .صدا و سیمای خراسان شمالی هم پیشنهاد ساخت فیلم و مستندی درباره این استان داده است که امیدوارم بتوانم با آن ها همکاری کنم.

عكس هاي البوالفضل پورعرب

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب  ,ابوالفضل پور عرب

عكس ابوالفضل پورعرب

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب  ,ابوالفضل پور عرب

عكس ابوالفضل پورعرب

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب  ,ابوالفضل پور عرب

عكس ابوالفضل پورعرب

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب  ,ابوالفضل پور عرب

ابوالفضل پورعرب که به دلیل بیماری سرطان مدتها خانه نشین بوده است، پس از ماه ها در مراسم تجمع هنرمندان برای محکومیت اهانت به پیامبر اسلام(ص) در برابر دوربین رسانه ها قرار گرفت.

عكسهاي ابوالفضل پورعرب بعد از بيماري سرطان

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب  ,ابوالفضل پور عرب

عكس ابوالفضل پورعرب

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب  ,ابوالفضل پور عرب

عكس ابوالفضل پورعرب

 

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب  ,ابوالفضل پور عرب

  

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ شنبه 1 تير 1392برچسب:, توسط محمدجواد |
5.jpg
7.jpg
f1.jpg
f2.jpg
f3.jpg
f4.jpg
f4].jpg
f6.jpg
s.jpg
 

جنسیت: زن
تولد و وفات: (1347 - ... )
محل تولد: ایران - تهران - تهران
شهرت علمی و فرهنگی: بازیگر
مدرک تحصیلی: فارغ التحصیل زبان اسپانیایی از دانشگاه آزاد اسلامی.
همسر سابق فریبرز عرب نیا (بازیگر).

بیوگرافی - زندگینامه بازیگران - آتنه فقیه نصیری

اوایل دهه هفتاد در سینما بازیگر پرکاری بود و در اواخر دهه هفتاد در تلویزیون.
شاید برای اولین‌بار با بازی در مجموعه خاله سارا بود که توانست مخاطبان زیادی را به خود امیدوار کند. با بازی در نقش لیلی در مجموعه خانه سبز در میان عموم به محبوبیت دست یافت و با توانائی‌هایش موفق شد در سری اول مجموعه داستان یک شهر چهره‌ای منفور - مونس توانا - ارائه کند به‌طوری که حتی کارگردان مجموعه هم از دست او عاصی شد و سرانجام پایان غم انگیزی برای نقش اول داستانش ترتیب داد!
او در سینما هیچ‌گاه نتوانست موفق باشد.

فیلم‌های سینمائی:
جیب‌برها به بهشت نمی‌روند (ابوالحسن داودی، 1370)
دو نفر و نصفی (یدالله صمدی، 1370)
بندر مه آلود (امیر قویدل، 1371)
آهوی وحشی (حمیدخیرالدین، 1371)
بلوف (ساموئل خاچیکیان، 1372)
من زمین را دوست دارم (ابوالحسن داودی، 1372)
در کمال خونسردی (سیامک شایقی، 1373)
کاکادو (تهمینه میلانی، 1373)
غنچه‌های باغ پردیس (ویدئویی، 1373)
سال‌های بی‌قراری (مسعود نوابی، 1374)
من و پنجره و دیگر هیچ (کوتاه، 1374)
سفر به فردا (محمدحسین حقیقی، 1380)
قارچ سمی (رسول ملاقلی پور، 1380)
مزرعه پدری (رسول ملاقلی پور، 1381)

بخشی از مجموعه‌های تلویزیونی:
داستان یک شهر (مجموعه، اصغر فرهادی، 1378)
دختران (مجموعه، اصغر توسلی، 1379)
بیگانه‌ای میان ما (مجموعه، احمد امینی، 1382)

 

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ شنبه 1 تير 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

 
 
 
 
 
   
 
 
    تله فیلم «لوتكا» به كارگردانی حسین باكیده هفته گذشته در استادیوم آزادی تهران به كار تصویربرداری خود پایان داد.
   
   
 
 
     
تله فیلم «لوتكا» به كارگردانی حسین باكیده هفته گذشته در استادیوم آزادی تهران به كار تصویربرداری خود پایان داد.
«مجید خلج» تهیه‌كننده این تله فیلم ابراز داشت: بعد از سال‌ها برای اولین بار این فیلم با مضمون ورزشی و ساختاری متفاوت ساخته می‌شود و صرفاً به ورزش قایقرانی می‌پردازد كه به لطف حق تعالی، تا این مرحله با موفقیت همراه بوده است.
وی افزود: تدوین این تله فیلم را «شاهین یارمحمدی» به عهده گرقته و «پوریا حیدری» به عنوان آهنگساز فیلم، روز گذشته قرار داد بست.
خلج در ادامه گفت:این فیلم در مركز صدا و سیمای گیلان شبكه باران تولید شده و پرسنل نیروی دریائی و مسئولین فدراسیون قایقرانی زحمات زیادی جهت ساخت این فیلم كشیده‌اند.
براساس این گزارش، از نكته‌های قابل توجه این كار، ساخت اولین فیلمرو آبی است كه با موفقیت انجام شد.
در این فیلم بهمن دان ،مهدی امینی خواه ،سیاوش خیرابی ،فریده دریامج ،بهار رسولی ،رضا میرمعنوی ،سیامك مظفری ،حامد صفائی و تعدادی از بازیگران برجسته استان گیلان ایفای نقش كرده‌اند.
در خلاصه داستان این فیلم آورده است:علی و مجید هر دو جوانانی هستند كه توسط سروان توسلی؛(استعداد یاب تیم قایقرانی نیروی دریائی)جهت حضور در تیم، دعوت می‌شوند. مجید كه یك قایقران با سابقه است با مراد كه تازه وارد است دچار اختلاف و مشكلاتی می‌شود و با سوء‌تفاهم نسبت به سروان توسلی ماجرای عجیبی شكل می‌گیرد...
عوامل این تله فیلم عبارتند از:نویسنده: كریم سربخش ،كارگردان: حسین باكیده ،تهیه‌كننده: مجید خلج ،مشاور كارگردان: عبدالله باكیده ،مدیر تصویربرداری: سید حسین موسوی ،صدابردار: وحید سلطانی ،طراح صحنه و لباس: علی شایانفر ،طراح گریم: مجید خلج ،مدیر تولید: محمود سیف ،دستیار تهیه‌كننده: مریم هودهشناس ،دستیاران اول و برنامه‌ریز: مسعود حقی،مدیر تداركات: كامران نژادی،دستیار كارگردان: مهدی نوری ،عكاس: امین رنجبر ،منشی صحنه: شهره شافعی،گروه صحنه: شهرام نیكار ،الهه رحیمی ،یونس باكیده ،نگار موفق‌مقدم ،گروه گریم: حامد علی بخشی- روشنك موفق مقدم ،گروه تصویر: فرهاد صادقی ،محمد نصیری ،محمدرضا صانعی،روابط عمومی: بهناز یاقوتی ،مجری طرح: شركت فیلمسازی هانا هنرفیلم.

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

مراسم یادبود عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون عصر سه‌شنبه با حضور تعداد زیادی از هنرمندان و مردم در مسجد نور در میدان فاطمی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

کاترین زتا-جونز نخستین بار در سال 2011 در آسایشگاه بستری و خبر بیماری روحی او نقل محافل شد .این بازیگر بریتانیایی به نوع دوم بیماری « دو قطبی» مبتلا است . گفتنی است که حالات روحی بیماران دو قطبی دگرگون است آنها گاهی رفتار آزار دهنده از خود بروز می‌دهند.

پیک خبر: کاترین زتا-جونز در آسایشگاه روانی بستری می شود. این دومین بار است که او به دلیل ابتلا به بیماری دوقطبی نیاز به درمان پیدا می‌کند. کارگزار ستاره فیلم‌هایی چون «شیکاگو» و «نقاب زورو» طی اعلامیه‌ایی رسمی بیان کرد که علت بستری شدن زتا جونز پیشگیری از عود مجدد بیماری اوست.

 

 

کاترین زتا-جونز نخستین بار در سال 2011 در آسایشگاه بستری و خبر بیماری روحی او نقل محافل شد .این بازیگر بریتانیایی به نوع دوم بیماری « دو قطبی» مبتلا است . گفتنی است که حالات روحی بیماران دو قطبی دگرگون است آنها گاهی رفتار آزار دهنده از خود بروز می‌دهند.

کارگزار کاترین زتا-جونز به خبرنگاران گفت:«کاترین به خاطر پیشگیری از عود بیماری به آسایشگاه مراجعه می کند. پیشتر زتا جونز اعلام کرده بود که به صورت دوره‌ایی باید تحت مراقبت باشد تا به روشی خوشبینانه بتواند بیماری خود رامدیریت کند.»

 

 

در سال 2011کاترین زتا-جونز 43 ساله که برنده تندیس اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل (شیکاگو) است به دلیل فشارهای روحی ناشی از بیماری سرطان همسرش مایکل داگلاس بستری شد.

اما این بار دلیل خاصی برای بستری شدن او بیان نشده است.

 

آخرین فیلمی که از او به نمایش عمومی درآمده «اثرات جانبی» (استیون سودربرگ) است که با واکنش مثبت منتقدان روبه رو شد.


[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

اولین پوستر جدیدترین فیلم ضد ایرانی هالیوود «۳۰۰: خیزش یک امپراطوری» منتشر شد.

پیک خبر: خیزش یک امپراطوری» قرار است دوم آگوست سال جاری اکران شود، دنباله ای بر فیلم «300» زک اسنایدر است.

اسنایدر کارگردانی است که در این پروژه در نقش تهیه کننده، ظاهر شده و نوام موروی اسرائیلی کارگردانی فیلم جدید را بر عهده دارد.

در پوستر رونمایی شده هیئت یک سرباز یونانی دیده می‌شود.

 

 


[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 12 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.