نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

 

7سینما به نقل از سینما نگار گزارش می دهد:«جیب بر خیابان جنوبی» دومین ساخته سیاوش اسعدی از 13 آذر در گروه سینمایی قدس به نمایش در می آید.

با اعلام این خبر، از پوستر «جیب بر خیابان جنوبی» که حال و هوای خاص فیلم‌های اسعدی را دارد، رونمایی شد.

این پوستر توسط سیروس سلیمی طراحی شده است.


«حوالی اتوبان» فیلم قبلی سیاوش اسعدی بود که جایزه فیلم برگزیده انجمن منتقدان سینمای ایران را کسب کرد.

«جیب بر خیابان جنوبی» با بازی مصطفی زمانی، نورا هاشمی، امیرجعفری، بهناز جعفری، محمود جعفری، لیلا بلوکات، نادر فلاح و... در جشنواره فیلم فجر پارسال اکران شد که مورد توجه و تحسین منتقدان و مخاطبان هم قرار گرفت.

این فیلم که به تهیه کنندگی علی سرتیپی و حسن دادخواه ساخته شد، توسط محمد رضا مویینی و میثم مویینی تدوین شد و ساخت موسیقی آن را پیمان یزدانیان به عهده داشت.

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:سینمایی, توسط محمدجواد |

 

به گزارش 7سینما به نقل از مهر:تیزر تبلیغاتی فیلم سینمایی "تنهای تنهای تنها" که توسط حمید فرخ‌نژاد طراحی و نریشن آن خوانده شده است برای پخش از تلویزیون مجوز نگرفت.

طبق شنیده‌ها دلیل مخالفت تلویزیون برای پخش این تیزر تبلیغاتی محتوای متنی است که با صدای فرخ‌نژاد خوانده می‌شود و تلویزیون با حضور حمید فرخ‌نژاد هیچ مشکلی ندارد.

پخش‌کننده فیلم پس از مخالفت تلویزیون برای پخش این تیزر تبلیغاتی، این تیزر را در اختیار شبکه‌های سایبری قرار داده است.

از حدود یک ماه پیش پخش تیزر تبلیغاتی فیلم سینمایی "تنهای تنهای تنها" از تلویزیون آغاز شده است و این فیلم سینمایی از فردا صبح در گروه سینما استقلال نمایش داده می‌شود.

این فیلم داستان پسری است که در روستای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر (هلیله) با پسر روسی از خانواده مهندسان نیروگاه دوست می‌شود و اتفاقاتی برای آن دو رقم می‌خورد.

تیزر تبلیغاتی فیلم "تنهای تنهای تنها" با صدای حمید فرخ‌نژاد را در اینجا می‌توانید تماشا کنید

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:شاهگوش, توسط محمدجواد |

 

7سینما به نقل از سینما نگار گزارش می دهد:پس از پخش دو قسمت اول سریال «شاهگوش» در شبکه نمایش خانگی، فرا رسیدن دهه اول محرم، باعث وقفه‌ای کوتاه در پخش اولین سریال داود میرباقری در این رسانه شد، اما با پایان ایام عزاداری، سومین قسمت «شاهگوش»، چهارشنبه  29 آبان توزیع می‌شود.

برای جبران وقفه پیش آمده، شرکت تصویر گستر پاسارگاد که وظیفه تهیه، توزیع و پخش این سریال را برعهده دارد قسمت چهارم «شاهگوش» را با فاصله کمی از پخش قسمت سوم، توزیع خواهد کرد.


اما در حالی قسمت سوم «شاهگوش» توزیع می‌شود که پیوستن بازیگران مطرح به این سریال ادامه دارد و پس از رضا کیانیان و هانیه  توسلی، این بار امین زندگانی هم به جمع بازیگران سریال پیوست.

«شاهگوش»، چهارمین همکاری امین زندگانی با داود میرباقری است، اولین همکاری زندگانی 41 ساله با این کارگردان کارکشته، 17 سال پیش شکل گرفت و او در چند سکانس سریال «امام علی» بازی کرد. اما اولین همکاری رسمی میرباقری و زندگانی در سریال «معصومیت از دست رفته» شکل گرفت. زندگانی، زید پسر شوذب خزانه دار بود. مسلم بن عقیل، سومین نقشی بود که زندگانی برای داود میرباقری در سریال «مختارنامه» بازی کرد.

زندگانی، ابتدا قرار بود نقش یکی از فرماندهان مختار را بازی کند اما دست سرنوشت، او را پیک امام حسین در کوفه کرد تا نقشی ماندگار خلق شود و حالا او برای چهارمین بار در سریال «شاهگوش» با میرباقری همکاری می‌کند.

اما چهارمین تجربه بازی زندگانی در اثری از میرباقری، تفاوتی اساسی با کارهای قبلی دارد آن هم این است که «شاهگوش»، سریالی امروزی، کمدی و در فضای شبکه نمایش خانگی است. زندگانی در این سریال، نقش عطا را که یک مجری تلویزیونی است بازی می‌کند. او از جمله شخصیت‌هایی است که در مظان اتهام تصادف با رحمان کله پز (اکبر عبدی) است و با حضور در کلانتری 100 ملت به سئوالات سرگرد اسد خفته (فرهاد اصلانی) پاسخ می‌دهد.


بدین ترتیب در حالی که هنوز مسیری طولانی پیش روی این سریال است، امین زندگانی هم به جمع بازیگرانی مانند فرهاد اصلانی، مرجانه گلچین، اکبرعبدی، محسن تنابنده، طناز طباطبایی، حمیدرضا آذرنگ، احمد مهران فر، هادی کاظمی، شهرام حقیقت دوست، الهام پاوه نژاد، رسول نجفیان، سیروس گرجستانی، حامد میرباقری، حسین سلیمانی، محسن سلیمانی، رضا کیانیان، هانیه توسلی و... اضافه شد.
 

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:خط ویژه, توسط محمدجواد |

 

7سینما به نقل از بانی فیلم گزارش می دهد:بعد از تکمیل فهرست بازیگران، این فیلم چند روزی است که در مرحله فیلمبرداری قرار دارد و همزمان مراحل فنی آن برای نمایش در جشنواره فیلم فجر  آغاز شده است. هانیه توسلی، میترا حجار و پریناز ایزدیار بازیگران زن و مصطفی زمانی، میلاد کی مرام، هومن سیدی، محسن کیایی و با حضور سام قریبیان بازیگران اصلی مرد «خط ویژه» هستند.
تدوین فیلم توسط نیما جعفری جوزانی و موسیقی متن نیز توسط آرمان موسی پور همزمان با فیلمبرداری در حال انجام است. «خط ویژه» از تولیدات مستقل سینمای ایران و با بودجه بخش خصوصی در حال تهیه است  و ماجرایی اجتماعی براساس مسائل روز جامعه دارد. فیلم داستان پول هنگفتی است که بدست چند جوان می افتد و . .  .
از دیگر عوامل فیلم «خط ویژه» می توان رضا بختیاری مدیر برنامه ریزی، هومن خواجه نوری دستیار اول کارگردان، مهدی جعفری مدیر فیلمبرداری، میثم کائد مدیر تولید، امیر نوبخت مدیر صدابردار، محمد فوقانی عکاس، مهرداد میر کیانی مدیر چهره پردازی، مسعود جعفری جوزانی و منصور لشکری قوچانی تهیه کنندگان نام برد.
«خط ویژه» جدیدترین فیلم مصطفی کیایی بعد از «ضد گلوله» است که دو سال قبل در جشنواره فجر موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و دیپلم افتخار بهترین فیلم را نصیب خود کند.

 

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:تئاتر درمانی, توسط محمدجواد |

"تئاتر درمانی" در "اشراق"

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی مشهد تئاتر" کارگاهی با موضوع "تئاتر درمانی" با حضور رسول حق شناس جمعه، یکم آذرماه در نگارخانه اشراق (میدان تقی اباد)  برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام: 29 ابان ماه - شهریه: 35 هزار تومان -

شماره های تماس: 09158116481- 05118443442

 

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:تئاتر, توسط محمدجواد |
تعزیه‌ و تعزیه‌خوانی در کوچه پس کوچه‌های مشهد

 

 

مرجان شریعت- هنر تعزیه خوانی چندسالی است در اکثر شهرها و روستاها اجرا می‌شود به گونه‌ای که امسال در بسیاری از مناطق شهرمشهد، دانشگاه‌ها و حسینیه‌ها شاهد حضور پررنگ تعزیه خوانان هستیم و از طرفی استقبال جوانان و نوجوانان و زنان و مردانی که با هنرتعزیه خوانی لحظه‌ای را در گذشته‌های تاریخی خود به سوگ می نشینند.

 در همین راستا گفتگویی با نسل دیروز و امروز کوچه و بازار مشهد داشته‌ایم که در زیر می خوانید.

سکانس اول: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مزار شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشجویان زیادی در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد مشهد به قصد عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به سوگ نشسته‌اند. تعزیه خوان‌ها وارد میدان می‌شوند در نگاه اول مراسم با بهت و اندوه حاضران همراه بود اما هر چه به مصیبت اهل بیت (ص)نزدیک‌تر می‌شدیم اشک و اندوه و ناله دانشجویان هم بیشتر می‌شد عده‌ای نیز با بغضی که بر گلو داشتند در دل نجوا می‌کردند.

رضا حیدری یکی از دانشجویانی است که اشک‌هایش مجال صحبت کردن به وی نمی‌دهد و در حالی که اشک‌هایش را پاک می‌کند می‌گوید: برای اولین بار است در یک مراسم تعزیه خوانی آن هم در کنار مزار شهدای گمنام برای امام حسین و یارانش اشک می‌ریزم، فضای تعزیه خوانی دل ادم را خون می‌کند، اجرای مراسم تعزیه خوانی کار مثبتی است که امسال از سوی دانشگاه مشهد انجام شد و امیدوارم این حرکت در سال‌های آینده نیز با گستردگی هر چه تمام‌تر شکل بگیرد چرا که تعزیه خوانی یکی از سنت‌ها و هنرهای اصیل ایرانی است و تاکنون نقش بزرگی در زنده نگه داشتن قیام عاشورا داشته است.

شیما فراستی نیز می‌گوید: ذکر مصیبت ائمه اطهار (ع) آن هم در قالب مراسم تعزیه خوانی بسیار ارزشمند است چرا که تعزیه خوانی می‌کوشد تا سال‌ها و قرن‌ها رد پای عشق به امام حسین(ع) و یارانش در تاریخ به تصویر کشیده شود و تعزیه خوانی هنر عشق است، عشقی که یک تعزیه خوان به ائمه اطهار(ع) دارد، هر چند واقعه کربلا برای تک تک ما شیعیان سخت و زجرآور است اما به تصویر کشیدن این واقعه و اشک ریختن و عزاداری کردن برای امام حسین(ع) و یارانش تیری است بر قلب یزیدیان تاریخ.

سکانس دوم: قاسم آباد بوستان نیلوفر آبی

پیر و جوان زن و مرد در بوستان نیلوفر آبی نظاره گر مراسم تعزیه خوانی هستند، کودکان و نوجوانان چنان محو مراسم شده‌اند که گویی تاریخ رو به رویشان در حال تکرار است.

پرهام نوجوانی 15 ساله است چشمان خیسش را می‌خواهد از نگاه من دور نگه دارد اما مگر می‌شود برای امام حسین(ع) اشک نریخت ...

وی می‌گوید: برای نخستین بار است چنین مراسمی را از نزدیک می‌بینم قبل از این در فیلم‌های تلویزیون مثل شب دهم مراسم تعزیه خوانی را دیده بودم هیچوقت فکر نمی‌کردم در این مراسم شرکت کنم، آن هم در یک پارک، چون  همیشه مراسم‌های مذهبی در مساجد برگزار می‌شود وقتی از دوستان شنیدم قرار است مراسم تعزیه خوانی در پارک برگزار شود تعجب کردم.

سکانس سوم: تکیه کرمانی‌های مشهد

اینجا تکیه کرمانی‌هاست (پائین خیابان) هرساله در این محل مراسم تعزیه خوانی برگزار می‌شود و هرسال ظهر تاسوعا و عاشورا با اجرای مراسم تعزیه خوانی به ذکر مصیبت می پردازند. اینجا تکیه کرمانی‌هاست اما علاوه بر کرمانی‌های مقیم مشهد و عزادارانی که در قالب هیئت به مشهد می آیند شیفتگان و دلسوختگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش از هر جای کشور که به مشهد سفر می‌کنند سری به این تکیه می زنند و ساعاتی را در این مکان به سوگ می‌نشینند.

 

یکی از عزاداران این تکیه که اصالتا کرمانی اما ساکن مشهد است می‌گوید: مراسم تعزیه خوانی یکی از سنت‌های قدیمی و دیرینه مردم ایران است به طوری که امروزه در بسیاری از کشورها نیز طرفداران خاص خود را دارد، در کرمان نیز مراسم تعزیه خوانی هر سال برگزار می‌شود به همین منظور مراسم تعزیه خوانی تکیه کرمانی‌ها در مشهد شهرت یافته است و عاشقان امام حسین(ع) در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی بیان می‌کند: تعزیه خوانی یکی از سنت‌هایی است که پیشینه تاریخی عظیمی دارد و در طول تاریخ با موانع و مشکلات زیادی روبه رو بوده است،  به همین دلیل شکوفایی گذشته خود را ندارد اما ما باید این هنر را به عنوان یکی از سنت‌های عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) زنده نگه داریم و ان را به اوج خود برسانیم، کودکان و نوجوانان ما با این سنت غریبه اند به همین منظور باید تعزیه خوانی را مانند گذشته به کوچه و بازار، حسینیه‌ها و مساجد برد تا جوانان و نوجوانان نیز با این هنر خو بگیرند و آن را به اوج شکوفایی خود برسانند.

سکانس چهارم: کوچه پس کوچه های اطراف حرم

مردمی که از گذشته می گویند...

روی یک صندلی در دکان کوچک و قدیمی‌اش نشسته است، هر چند مغازهاش کوچک و قدیمی به نظر می‌رسد اما سادگی و زیبایی و از همه مهم‌تر محبت و پاکی نگاه پیرمرد آدم را می‌برد به گذشته‌های دور. با او هم کلام شدم. اهل محل می‌گویند اسمش حاج علی است از گذشته‌های مشهد و ایام سوگواری امام حسین(ع) با وی صحبت کردم. اشک در چشمانش حلقه زد پس از مکثی کوتاه گفت: انگار همین دیروز بود که با دکاندارهای اطراف میدان شهدا برای مراسم سینه زنی جمع می‌شدیم، آن زمان وحدت بین اهالی محل و کوچه و بازار خیلی زیاد بود. یادم می‌آدی ان زمان برای جلوگیری از عزاداری و تجمع شب‌های تاسوعا و عاشورا حکومت نظامی اعلام می‌شد اما با این حال مردم عزاداری می‌کردند.

مهم‌تر از همه این بود که مراسم تعزیه خوانی به مدت ده شب در تکیه‌ها و حسینیه‌ها اجرا می‌شد، گروه‌های تعزیه خوان آن زمان‌ها تعدادشان خیلی زیاد بود و در اکثر محله‌ها مراسم مقتل خوانی و خطبه خوانی و شبیه خوانی برگزار می‌شد.

وی بیان می‌کند: عزاداری‌های آن زمان رنگ و بوی قشنگی داشت، مردم با دل و جان و عشق به امام حسین(ع) و ائمه اطهار (ع) عزاداری می‌کردند و با اینکه برای عزاداری مشکلات زیادی از جمله مخالفت رژیم بود اما با تمام وجود و به دور از ترس به عزاداری و اجرای مراسم تعزیه خوانی و شبیه خوانی می‌پرداختند. امروز شکل عزاداری‌ها هم مثل کوچه پس کوچه‌ها و لباس پوشیدن و غذاخوردن آدم‌ها تغییر کرده است، عزاداری‌ها به شکل دسته‌های سینه زنی و هیئت شده است و هر محله چندین هیئت و دسته دارد در صورتی که گذشته هر چند محله یک گروه تعزیه خوان و دسته عزاداری داشتند.

از پیرمرد که خداحافظی کردم در بین راه نگاهم به مغازه‌ای افتاد که لوازم و پارچه‌های متبرک با نام ائمه اطهار(ع) در و دیوار و نمای مغازه را پر کرده بود، وارد مغازه شدم مردی میانسال در حال مرتب کردن پارچه‌های متبرک می‌گوید: از 10سالگی در کنار پدرم مشغول به فروش وسایل تعزیه مانند زنجیر و سربند و پارچه‌های متبرک و طبل و... مشغول بودم و تا به امروز که یک دهه می‌گذرد در همان مغازه پدری‌ام همین کار را ادامه داده‌ام و از برکت نام ائمه اطهار (ع) چراغ زندگی خود و خانواده‌ام را توانسته‌ام روشن نگاه دارم، من هرچه دارم به برکت امام حسین (ع) است.

وی ادامه می‌دهد: زمانی که بچه بودم ساعت‌های بیکاری‌ام در این مغازه می‌گذشت، عشق به امام حسین(ع) مرا در این شغل پایبند کرد.

وی درباره آئین عزاداری امروز با گذشته گفت: یادم هست پدرم می‌گفت محرم که شروع می‌شد مامورهای شهربانی جلوی مغازه رژه می‌رفتند، البته مغازه ما آن زمان خیاطی بود اما در کنار خیاطی پدر به کار دوخت پارچه‌های متبرک هم می پرداخت آن هم به طور مخفیانه اما گویا یکی از نیروهای شهربانی اتفاقی یکی از این پارچه‌ها را در مغازه دیده بود و از آن زمان  نگهبانی مغازه را می‌دادند، ماه محرم همیشه برای شیعیان و جهان اسلام عزیز و متبرک است.

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:فارابی, توسط محمدجواد |

 

فیلم‌های «زمانی برای دوست داشتن» (ابراهیم فروزش) و «صدای پای من» (مهرداد خوشبخت در این رویداد سینمایی حضور داشتند.
 
«زمانی برای دوست داشتن» که قصه آن درباره کودکی معلول و استثنایی است که درکنار پدر و مادر و برادر کوچکش زندگی می کند و تلاش او برای برقراری ارتباط با اطرافیان خود به ویژه اعضا خانواده‌ شرایط و موقعیت‌های مختلفی را در زندگی این افراد به وجود می‌آورد، در جشنواره متعددی از جمله و حضور داشته و جایزه بهترین فیلم از جشنواره “آرت آمفورا”بلغارستان و جوایز بهترین فیلم، بهترین بازیگر بخش بین‌الملل و بهترین فیلم آسیایی بیست و دومین جشنواره فیلم ‌های کوکان و نوجوانان همدان را به خود اختصاص داده است.
 
و داستان فیلم «صدای پای من» که پیشتر در جشنواره‌‌های  معتبری حضور داشته و به جوایزی نیز از جشنواره‌های اصفهان، پالرمو، چین، بنگلور و همچنین جشنواره «گذر از موانع» روسیه دست یافته بود. درباره دانیال قهرمان دو و میدانی در یکی از روستاهای مرزی کشور است که بر اثر برخورد با مین، پای خود را از دست می دهد. او با کمک معلم و خانواده اش و یک پای مصنوعی که حرف می زند، دوران افسردگی را طی می کند. پای مصنوعی آرزو دارد که واقعی شود و در کفش بو بگیرد! فرشته مهربان به او قول می دهد که اگر پای خوبی برای یک بچه باشد، او را واقعی کند. شب مسابقه پای مصنوعی گم می‌شود که رقیب دانیال آن را دزدیده است...
 
جشنواره فیلم جهانی کودکان استانبول از 10 تا 17 آبان ماه سال جاری در کشور ترکیه برگزار شد.
 
[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:نیکی کریمی, توسط محمدجواد |

جشنواره فیلم‌های فارسی‌ زبان سیدنی‌ با بزرگداشت نیکی کریمی و نمایش آثاری از فیلم‌سازان ایرانی چون اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، امیر نادری، رخشان بنی‌اعتماد، داریوش مهرجویی، مجید مجیدی،تهمینه میلانی و… برپا می‌شود.

NikiKarimiAus-CaffeCinema

به گزارش اقتصاد آن لاین به نقل از گویا نیوز، جشنواره فیلم‌های فارسی‌ زبان سیدنی‌ با بزرگداشت نیکی کریمی و نمایش آثاری از فیلم‌سازان ایرانی چون اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، امیر نادری، رخشان بنی‌اعتماد، داریوش مهرجویی، مجید مجیدی،تهمینه میلانی و… برپا می‌شود.

دومین جشنواره فیلم‌های فارسی‌زبان «سیدنی» در کشور استرالیا برگزار شد. در این دوره از جشنواره جدا از بخش اصلی جشنواره، برنامه بزرگداشت نیکی کریمی (با نمایش دو فیلمش سوت پایان و یک شب) و مرور پنجاه فیلم سینمای ایران برگزار شد.

NikiKarimiAus-CaffeCinema1

NikiKarimiAus-CaffeCinema2

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:رستاخیز, توسط محمدجواد |

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، تدوین فیلم سینمایی «روز رستاخیز» توسط  «طریق انور» تدوین‌گر معروف و نامزد دریافت اسکار (برای فیلم سینمایی سخنرانی پادشاه) در لندن انجام شده است.

 

موسیقی فیلم توسط «استیفن واربک» ساخته شده و تمام مراحل فنی این فیلم در استودیو «مولینر» لندن انجام گرفته است.

این فیلم تاریخی، مذهبی و حماسی به نویسندگی و کارگردانی «احمدرضا درویش» ساخته شده است که از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.

 

بنا بر این گزارش، فیلمبرداری پروژه سینمایی «‌روز رستاخیز‌» که از 16 بهمن‌ماه سال 88 هم‌زمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شده بود‌، پس از پشت سر گذاشتن بیش از 250 جلسه فیلمبرداری در شهرهایی چون بم و شهداد کرمان‌، شاهرود، اصفهان، رباط کریم، کاشان، قلعه رودخان و تهران، 14 شهریور‌ماه سال 90 به اتمام رسید.

 

این فیلم به ‌سه زبان و با ‌سه نام متفاوت به نمایش درخواهد آمد. زبان اصلی فیلم سینمایی «روز رستاخیز» فارسی خواهد بود و به زبان‌های عربی و انگلیسی دوبله و اکران خواهد شد.

علاوه بر «‌روز رستاخیز‌» که نام فارسی فیلم است، یوم الحُرّیه (روز آزادی‌) نام عربی فیلم و He who said no (آنکه گفت نه‌) نام انگلیسی فیلم خواهد بود و زیرنویس فیلم به زبان‌های مختلف پیش‌بینی‌ شده است.

 

موسیقی فیلم توسط «استیفن واربک» Stephen Warbeck آهنگساز برجسته و برنده اسکار برای موسیقی فیلم «شکسپیر عاشق» صورت گرفته و انجام خواهد شد.

فیلم سینمایی «روز رستاخیز» از بازیگران ایرانی و جهان عرب بهره برده است. آرش آصفی با «روز رستاخیز» به سینما معرفی می‌شود که ‌ایفای نقش «بُکِیر» فرزند حر بن یزید ریاحی را به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این فیلم برعهده دارد.

 

پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی‌، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی‌فر، انوشیروان ارجمند، انوش معظمی، کوروش زارعی، محمود محکمی، سعید علیپور، امیر مولوی، علی‌جاویدفر، میرطاهر مظلومی، حمید جدیدی، قادر پزشکی، محمدرضا حقگو، علی عباسی، تورج فرامرزیان، بابک والی، رضا اکبری‌ارطه، ابراهیم سلطانی، خلیل‌الله خواجه‌نظام، پژمان جعفری سمرقندی و ... از بازیگران فیلم سینمایی «روز رستاخیز» هستند‌.

 

از بازیگران زن این فیلم که به عنوان بازیگر مهمان مقابل دوربین رفته‌اند، می‌توان از شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، لیلا بلوکات و زهره‌ حمیدی نام برد.

بازیگران مرد مهمان فیلم نیز عبارتند از: پرویز پورحسینی‌، سروش گودرزی و سیدجواد یحیوی.

در کنار بازیگران ایرانی، بازیگرانی مهمی از کشورهای سوریه، عراق، لبنان و کویت نیز مقابل دوربین «روز رستاخیز» رفته‌اند که می‌توان از «جمال سلیمان‌»، «طلحت حمدی»، «رضوان عقیلی»، «فواز سرور‌» از کشور سوریه، «داوودحسین» از کشور  کویت، «یوسف شکرچی‌» ازکشور‌ عراق، «فادی ابراهیم‌‌» از کشور لبنان نام برد.

فیلم برای اکران سال 91 آماده نمایش خواهد شد‌. این فیلم از تکنیک‌های برتر جلوه‌های ویژه تصویری CGI بهره می‌برد و با پرده عریض «اسکوپ» و بهره‌‌مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است.

مدت‌زمان این اثر که احمدرضا درویش در «‌موسسه فرهنگ تماشا» آن را تهیه کرده دو ساعت و 30 دقیقه برای نمایش است.

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:تئاتر, توسط محمدجواد |

"92 درصد زندگی" در  "تئاترشهر" مشهد

نمایش "92 درصد زندگی" به نویسندگی و کارگردانی عباس جانفدا از 26 آبان تا 8 آذرماه در سالن اصلی "تئاترشهر" مشهد (ساعت 19) روی صحنه می‌رود.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی مشهد تئاتر" این نمایش با موضوع دفاع مقدس، روایتی است از زندگی شهید بابانظر که دربخشی جنبی بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی «رضوان» و نیز جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه اجرا شد.

سردار شهید حاج محمد حسن نظرنژاد (بابانظر)، فرمانده عملیات لشکر 5 نصر و قرارگاه ثامن الائمه (ع) در سال 1375 بر اثر تنگی نفس و ایست قلبی در ارتفاعات اشنویه کردستان به علت جراحات و آسیب های که در هشت سال دفاع مقدس ایجاد شده بود به شهادت رسید.

در این نمایش محمد تقی نژاد، احمد طاهونچی، زهره مرادی، مهشید شریفی، مجتبی احمدی، یاشار یزدانی، شیده یزدانی و غلام رضا جهان پا در نقش بابا نظر بازی می کنند.

تماشاگرا و علاقه‌مندان نمایش «92درصد زندگی» می توانند برای رزو بلیط با این شماره  09390024065 تماس بگیرند.

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.