مهدی پاک طینت، عکاس باسابقه تئاتر در یاداشتی به "مشهد تئاتر"

 به کار غیر اخلاقی کارگردان مشهدی واکنش نشان داد؛

 

عکاسی تئاتر ژانر نیست ، عشق است

قدرت عکس تئاتر ، از لحاظ عناصر زیبا شناسانه و پرداخت ،دارای این پتانسیل است ، تا فراتر از زمان ومکان خود ،جریان یابد. اما از انجایی که خود تئاتر دارای مخاطب خاص است ، وعکس تئاتر زیر مجموعه ان ، در نتیجه به طور کامل از طرف جامعه هنری درک نشده و این وظیفه عکاسان تئاتر است که پتانسیل والای آن را به دلیل تعامل بین دو هنر ، به جامعه هنری عرضه کنند و ان را به میان مردم بیاورند ، تا به تحقق شعار تئاتر برای همه ، کمک کرده باشند .

عکاس صرفا در ثبت عکس ، از عناصر زیبا شناسی آماده نمایش ، که توسط کار گردان خلق شده ، بهره برداری می کند و به این آسانی هم نیست که چون عکاس تئاتر با یک سوژه هنری روبرو است کار راحتی برای شاتر زدن دارد بلکه با توانایی و نگاه خلاقانه خود با توجه به پیام نمایش ، اثری قابل تعامل ، ارائه دهد و این کار آسانی به شمار نمی رود .

عکاسی تئاتر ژانر نیست ، بلکه عشق است و باید عاشق بود تا بتوانی با توجه به شرایط حاکم عکاسی تئاتر ایران ، از لخاظ اجرایی نشدن قرار داد تیپ و نبود جایگاه ثابت عکاس در یک گروه نمایشی ، دوام بیاوری و صحنه را خالی نکنی واین مستلزم همراهی و همکاری مسئولان اجرایی نمایشی و حتی خود گروه نمایشی است.

لذا با توجه به بی مهری متعددی که از سوی مسئولان وقت تئاتر استان در سالهای اخیر و حتی کارگردانهای محترم نمایشی اتفاق افتاده است ، دوستان ما عرصه را خالی نکرده و هنوز در پی عشق خود به ثبت لحظات ناب یک اجرا می پردازند.

ان زمان است که درد دارد وقتی می شنوی دوست کارگردان محترمی که به هنرمند عکاسی بی احترامی می کند و به خودش اجازه می دهد در حدود خصوصی آدمها پرسه زند و حتی پا را فراتر از بی احترامی گذاشته وبا بی حرمتی تمام ، عکسهای عکاس را پاک کند و او را به تمسخر گیرد .

این رفتار قبیح را نمی توان هیچ گونه توجیه کرد و باید برای وی و همچنین مسئولان وقت سالن اجرا تآسف خورد .

پس جای انصاف و انسانیتمان در ارائه یک اثر هنری زیر سوال رفته و در مجموع کل مقوله تئاتر را زیر سوال برده ایم.

بیاییم اندیشمندانه تر به مقوله عکاس وعکاسی تئاتر بیندیشیم و برای ماندگارشدن و ثبت یک نمایش جایگاهی ویژه در نظر بگیریم.  

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]

خبرنگار تئاتر خبرگزاری ایسنا

در واکنش با کار غیر فرهنگی کارگردان مشهدی در یاداشتی به "مشهدتئاتر"؛

باشد که صحنه همچون طناب بندبازان

 به افراد نالایق جرات راه رفتن بر روی خود را ندهد

 

abjoushak عکس از "مشهد تریبون"

همکار گرامی و دوست عزیزم محمد جواد آبجوشک

مشهد تئاتر- من و تو زمانی که راه رسانه را برگزیده‌ایم خود را برای شرایط دشوار اجتماعی و رفتاری آماده کرده‌ایم پس به دل نگیر آنچه که برایت اتفاق افتاد و شاید بعد از این نیز برایت اتفاق بیفتد.

ققنوس را رسیدن آتش که مرگ نیست

ما را زنند آتش و بسیارمان کنند

محمد جواد عزیز مبادا آنچه که برایت اتفاق افتاد حتی لحظه ای تو را از ادامه راهی که میروی سرد کند چرا که به خوبی میدانم که تو نیز مانند من بر آن اعتقادی که اگر چه خبرنگاري خصوصاً در كشور ما با مرارت‌ها، سختي‌ها و قدرناشناسي‌هاي بسياري همراه است اما ظرفيت معنوي، روحي و رواني آن كه به سبب ارتباط با لايه‌هاي پيدا و پنهان جامع ايجاد مي‌شود به قدري است كه عشق به ادامه راه، ذوق و شوق ماندن، بودن و اثر گذاشتن و تاباندن نور حقيقت بر زواياي تاريك جامعه را ايجاد مي‌كند.

محمد جواد جان هرگز اتفاق رخ داده را به حساب اهالی هنر ننویس چرا که نیک می دانم که هنرمندان واقعی نیز اتفاق رخ داده را مغایر فرهنگ، هنر و اخلاق میدانند و به قول گوته، باشد که صحنه همچون طناب بندبازان به افراد نالایق جرات راه رفتن بر روی خود را ندهد.

محمد جواد عزیز امیدوارم امروز مصمم تر از دیروز در عرصه رسانه برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم بکوشی و امیدوارم همگان بیش از پیش قداست حرفه خبرنگاري که حريمی برای قلم و انديشه است را حفظ نمایند.

 

مهدی اصل زارع

خبرنگار تئاتر خبرگزاری ایسنا و

عضو هیئت تحریریه ماهنامه موج آفتاب

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ شنبه 16 آذر 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

 

"شهربازی" بهاران در "بهار" مشهد

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی مشهد تئاتر"، نمایش شهربازی که محمدرضا لبیب و مهسا قدیمی بازی می‌کنند، یک کمدی فانتزی با رویکردی اجتماعی است که روزمرگیِ زندگیِ آدم های نمایش را به نحوی خاص تصویر می کند .

در این نمایش که کاری از گروه تئاتر خرداد  و با همراهی گروه هنری شبیه است، مهسا فرخی به عنوان منشی صحنه، احسان بلوریان و محمد باقر امامی به عنوان مدیر صحنه، محمد بهاران به عنوان طراح صحنه و آکسسوار، مجید ظریف به عنوان طراح لباس، عطا مصطفوی به عنوان انتخاب موسیقی، محمود کریمی به عنوان طراح نور، محمد مهدی خاتمی به عنوان سرپرست گروه ، نرگس آمنده به عنوان روابط عمومی، روح الله مهاجر و ارمغان طباطبایی به عنوان عکاس، سهند خیرآبادی به عنوان طراح پوستر و بروشور، نیما ممتاز به عنوان گرافیست و وحید ظریف به عنوان مستند ساز فعالیت می‌کنند.

گفتنی است؛ این نمایش که در روز اول جشنواره تئاتنر استانی خراسان رضوی امسال به روی صحنه رفت، توانست جایزه دوم نویسندگی را از این جشنواره از آن خودش کند.

علاقه مندان به تئاتر می توانند برای رزو بلیط (09390147961) با این شماره تماس بگیرند.

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ شنبه 16 آذر 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

امروز، خوانش "گرد آفرید" توسط  راضیه ایرانی   

امروز نمایشنامه "گرد آفرید" نوشته راضیه ایرانی در کارگاه تخصصی نمایشنامه‌خوانی با عنوان " شنبه‌های خوانش" توسط نویسنده خوانده می‌شود.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی مشهد تئاتر" این نشست تخصصی درام نویسی که با مدیریت حسین وحدتی، عضو کانون منتقدان تئاتر مشهد،  امروز شنبه، ساعت 18 در سالن  عروسکی مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود و با حضور  هنرمندان و علاقه مندان تئاتر مورد تحلیل، نقد وبررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ نمایشنامه " روزهای اشتباه" نوشته جواد اشکذری در  هفته آینه در " شنبه‌های خوانش" توسط نویسنده خوانده می‌شود.

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

تئاتر در "اینک امروز"

مشهد تئاتر- دو هفته نامه "اینک امروز" به مدیرمسئولی مهدی یمینی در مشهد منتشر شد و با 24 صفحه اولین شماره خود را به روی دکه‌ها فرستاد. نکته قابل توجه ان اختصاص یک صفحه  این نشریه به هنر تئاتر مشهد بود که مسئول این صفحه جواد اشکذری بر عهده دارد. در این شماره گزارشی از پشت صحنه نمایش "سنگ بست"، نقد نمایش "جیغ بنفش" و نیز گفتگویی کوتاه با سید محسن مصطفی زاده درباره تفاوت های آیین بودن و یا تئاتر بودن تغزیه دارد.

در همین جا اعلام همکاری از همه هنرمندان تئاتر برای درج خبرها و مطالب شان داریم.

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

 

"بر پهنه دریا " به کارگردانی مبین عطاری

در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران

safbvefr.jpg

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی مشهد تئاتر" طرح اجرایی "مبین عطاری" برای نمایشنامه "بر پهنه دریا " به نویسندگی "اسلاومیر مروژک" و ترجمه استاد "داریوش مودبیان" در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهیان در بخش صحنه ای دانشجویان رشته های غیر تئاتری پذیرفته شد.

گفتنی است سیر تمرینات این نمایش از اوایل آبانماه آغاز گشته است .

در این اثر که زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تولید میشود "امیر احسان امیرپور " ، "محسن محمدی" ، "تارخ اردشیری" ، "رضا حسن زاده " و "وحید عباسی" به ایفای نقش می پردازند . طراحی صحنه این نمایش برعهده "امین فاضلی" است و طراحی لباس را "سعید صبوری" عهده دار است .

این نمایشنامه پیشتر نیز توسط این گروه در دهمین جشنواره خوانش مشهد مقدس اجرایی مورد قبول داشت و توانست رکورد تعداد تماشاچی در ادوار مختلف این جشنواره را بشکند .

لازم به ذکر است این نمایش تنها طرح اجرایی تایید شده برای نمایشنامه غیر تالیفی از مشهد در این دوره از جشنواره است . 

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

شرایط عضویت

در کانون بازیگران تئاتر استان خراسان رضوی


پایگاه اطلاع رسانی مشهد تئاتر- كانون بازیگران استان خراسان رضوی، سندی است از هویت، افتخارات و حقوق مادی و معنوی هنرمندان عرصه بازیگری. حضور شما رسالت صنفی و همگرایی هنرمندانه را باعث خواهد شد.

کانون دارای سه نوع عضویت می باشد. ( وابسته، پیوسته، افتخاری)

الف- عضویت پیوسته که دارای کلیه اختیارات و وظایف و حقوق عضویت می باشد، و تحت پوشش کلیه حمایت‌های مادی و معنوی انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی قرار دارد و میتواند جهت انتخاب در هیأت مدیره کانون بازیگران تئاتر کاندیدا شود و در کلیه مجامع عمومی دارای حق رأی میباشد.

ب- عضویت وابسته که ضمن برخورداری از کلیه حمایت‌های مادی و معنوی انجمن بازیگران برخوردار است ولی نمی تواند برای هیأت مدیره کانون خود کاندیدا شود فقط دارای حق رأی دادن در مجامع عادی و عادی به طور فوق العاده می‌باشد.

شرایط عضویت پیوسته:

الف) دارا بودن لیسانس هنرهای نمایشی یا بالاتر(یا معادل ارزشیابی شده‌ی آن توسط شورای ارزشیابی هنرمندان کشور) با 7 اجرای حرفه‌ای در نقش‌های اساسی.

ب) دارا بودن لیسانس غیرمرتبط یا بالاتر؛ با 8 اجرای حرفه‌ای در نقشهای اساسی.

ج) دارا بودن دیپلم هنرهای نمایشی(یا معادل ارزشیابی شده‌ی آن توسط شورای ارزشیابی هنرمندان کشور) با 9 اجرای حرفه‌ای در نقش‌های اساسی.

د) دارا بودن دیپلم غیرمرتبط یا بالاتر؛ با 10 اجرای حرفه‌ای در نقشهای اساسی.

شرایط عضویت وابسته:

الف) دارا بودن لیسانس هنرهای نمایشی یا بالاتر(یا معادل ارزشیابی شده‌ی آن توسط شورای ارزشیابی هنرمندان کشور) با 3 اجرای حرفه‌ای در نقشهای اساسی.

ب) دارا بودن لیسانس غیرمرتبط یا بالاتر؛ با 4 اجرای حرفه‌ای در نقشهای اساسی.

ج) دارا بودن دیپلم هنرهای نمایشی(یا معادل ارزشیابی شده‌ی آن توسط شورای ارزشیابی هنرمندان کشور) با 5 اجرای حرفه‌ای در نقش‌های اساسی.

د) دارا بودن دیپلم غیرمرتبط یا بالاتر؛ با 6 اجرای حرفه‌ای در نقشهای اساسی

عضویت افتخاری:

بازیگرانی که به عناوین مختلف منشاء خدمات مؤثر به حرفه خود بوده‌اند به پیشنهاد هیأت‌مدیره‌ی کانون و تصویب اکثریت اعضای هیأت‌مدیره‌ی کانون ، می‌توانند به عضویت افتخاری کانون درآیند.

تعاریف

اجرای حرفه‌ای: اجرایی است عمومی با فروش بلیط؛ با حداقل 10 اجرا؛ که با گزینش متن قابل قبول به لحاظ رعایت استانداردهای درام‌نویسی - از هر نحله‌ی فکری و در هر شکل و سبک - توسط کارگردانی شناخته شده یا کارگردانی قابل قبول بر صحنه بیاید.

کارگردان شناخته شده: کسی است که در سطح جامعه‌ی تئاتری و از نگاه مجموعه‌ی اهل نقد و نظر به عنوان یک کارگردان، شناخته شده باشد؛ حتا اگر عضو کانون کارگردانان نباشد.

کارگردان قابل قبول : کسی است که عضو یا مورد تأیید کانون کارگردانان باشد.

نقش اساسی: آن است که در یک نمایش؛

1- قابل حذف یا ادغام در نقش‌های دیگر نباشد، و در مسیر پیشرفت داستان باشد

. 2- به نحوی قصه‌ی نمایشنامه بر روی آن شخصیت بنا شده و پیش‌ برود.

3- توسط بازیگری به اجرا درآید که دارای تحلیل درست از نقش، بنا به ضرورت دارای بدن آماده، بیان درست، توانا به اجرای موفق آنچه که آن را «تحلیل درست از نقش» می‌نامیم، و در نهایت دارای توانایی لازم برای کشیدن سنگینی بار نقش در طول مراحل تمرین و اجرا باشد

تبصره

هیئت مدیره کانون بازیگران استان خراسان رضوی بنا بر درخواست جوانان علاقمندان و جویای نام در عرصه ی بازیگری تئاتر که شرایط عضویت پیوسته و وابسته شامل وضعیت انها نمی باشد ، فرصتی رای فراهم آورده که این عزیزان نیز بتوانند با تکمیل فرم و واریز فیش نقدی در بانک اطلاعات بازیگران کانون وارده شوند.

مدارک مورد نیاز

کپی آخرین مدرک تحصیلی

کپی صفحات شناسنامه و کارت ملی

سه قطعه عکس

با توجه به نوع عضویت کپی بروشورهای اجرای عمومی

کپی لوح های تقدیر و دوره های آموزشی

تذکر : بازیگران خانم در صورت داشتن شرایط عضویت نیازمند پر نمودن فرم رضایت ولی یا همسر خواهند بود.

واریز مبلغ سیصد هزار ریال به شماره حساب 180585044480801 انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی به عنوان حق عضویت در کانون بازیگران استان.

ثبت نام ساعات اداری ،دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان 09155040249

محل ثبت نام : دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی واقع در پارک ملت مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع)

 

 

محمد جهانپا

مدیر کانون بازیگران تئاتر استان خراسان رضوی

 

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

 

"علائم حیاتی در کره ی مریخ" در مرحله پایانی

مشهد تئاتر- نمایش "علائم حیاتی در کره ی مریخ" به قلم و کارگردانیِ صحرا رمضانیان این روزها مراحل پایانی تمرینات خود را در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) جهت حضور در جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر -بخش چشم انداز (مرحله ی پایانیِ انتخاب آثار)، طی می نماید.

در این اثر که کاری از گروه تئاتر نیمکت است، بهادر اورعی، مهدی ضیاچمنی و نازنین تفضلی به ایفای نقش می‌پردازند. مرتضا فتاحی، مصطفا داوطلب، محمد واحدی و محمد آذر نیز به عنوان عوامل این نمایش با رمضانیان همکاری می نمایند.

منبع: وبلاگ گروه تئاتر نیمکت

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

هنرمند تئاتر مشهد  از بیمارستان مرخص شد

68423438666177815249.jpg

مشهد تئاتر- استاد  رضا رضاپور پیشکسوت لهجه مشهدی و هنرمند سپید موی هنرهای نمایشی پس از یک دوره بیماری ( سکته مغزی ) که منجر به بستری شدن ایشان در بیمارستان قائم (عج) شد، بهبود نسبی یافت و از بیمارستان مرخص شد. 

امیر رضاپور در خصوص حال پدرش گفت: هر چند حال عمومی  و سطح هوشیاری ایشان خوب است  اما همچنان با مشکلات پس از بیماری سکته مغزی  دست و پنجه نرم می کند  وتا بهبودی کامل زمان کافی لازم  دارند .

گفتنی است در مدت بستری این هنرمند پیشکسوت در بیمارستان قائم ، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی به  همرا معاونان و مدیران مرکز ، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، هنرمندان ،همکاران وی  و مسئولان نظام  پزشکی و...  از ایشان عیادت نموده و از نزدیک  جویای احوالات ایشان بودند.

برای آقای رضا رضاپور  آرزوی سلامتی و بهبودی کامل  داریم و امیدواریم هر چه زودتر شاهد حضور ایشان در جمع خانواده صدا و سیمای خراسان رضوی باشیم.

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

 

آینده از آن ماست

گزارشی از روند شکل گیری کانون بازیگران تئاتر خراسان رضوی

 

مشهد تئاتر- تیرماه سال جاری بود که به همت انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی و با حضور جمعی از پیشکسوتان وبازیگران صاحب نام به منظور اعتلای سطح بازیگری تئاتر و با هدف ایجاد زمینه مناسب برای رشد آموزشی واجرایی این حوزه -طرح تاسیس " کانون بازیگران تئاتر استان " مطرح گردید پیشنهادی که از همان لحظه ی آغازین با استقبال چشمگیری واقع شد ، اتفاق مهمی که به زعم همه ی بزرگان می تواند سرآغاز فصل دوباره ای در بسط و توسعه تئاتر استان خراسان رضوی به لحاظ کیفی و کمی باشد ،در همین راستا جلسات نگارش اساسنامه و آیین نامه ی کانون بازیگران در تیرو شهریور ماه سال جاری برگزار گردید و پس از ثبت نکات و دغدغه ی دوستان در کارگروه بازیگری با اکثریت آرا به تایید رسیده و به مدیریت انجمن هنرهای نمایشی استان ارسال گردید و به شکر ایزد متعال این امر مهم مورد توجه و تایید مسئولین تئاتر استان قرار گرفت ودر گام نخست خود در روزهای گذشته اقدام به عضوگیری اعضای واجد شرایط نموده است.

دوستان هنرمندم امروز جوانان تئاتر استان خراسان رضوی، نیازمند اعتماد و ایجاد انگیزه هستند تا بتوانند آینده ی خود را رقم بزنندبه راستی این شعار نیست بلکه حقیقتی ست که با ید به آن ایمان داشت آینده از آن ماست.

ما در این برهه از زمان بیشتر از گذشته نیازمند یک حرکت پرشور و یک جهش آمیخته با تفکر و برنامه ریزی می باشیم سال‌های پیش رو ، روزها و ماه های خواهد بود حساس و گرانبها برای تئاتر این شهر چرا که رشد بی سابقه ی کیفیت آثار جوانان ، دامنگیر شدن تحصیلات هنری درمیان نسل جدید تئاتر و نگاه های متفاوت جامعه ی پیش رو این نکته را در ذهن جاری میسازد که دیگر نمی‌توان بی انگیزه قدم برداشت.

محمد جهانپا، مدیر کانون بازیگران تئاتر خراسان رضوی

[url=http://pcobux.pcomoney.com/?r=mj2013][img]http://pcobux.pcomoney.com/includes/img/120x240.gif[/img][/url]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.